Doormelding via oude telefoonlijn stopt!

Doormelding via oude telefoonlijn stopt!

Doormelding via oude analoge telefoonlijn stopt!

Veel alarmsysteem hebben nog een doormelding naar de meldkamer via een oude analoge telefoonlijn (PSTN). KPN en andere telecomproviders zijn voornemens om deze verouderde verbinding op te heffen. Dit betekent dat het alarmsysteem niet zijn melding meer kan doorgeven aan de meldkamer. Het gaat hierbij om de PSTN (analoog) en ISDN lijnen. Het is belangrijk dat uw alarmsysteem tijdig wordt omgezet naar een doormelding die voldoet aan de eisen van deze tijd.

Een alarmsysteem via internet (IP)

Ons advies is om het alarmsysteem om te bouwen naar een IP alarmsysteem. Het IP alarmsysteem maakt een verbinding via internet naar de alarmcentrale, maar kan ook verbinding maken met een app op de telefoon. Een melding via IP is tegenwoordig net zo betrouwbaar als via de oude telefoonlijn, daarnaast kost een melding geen bel tik. Wel is het advies om een noodstroomvoorziening (UPS) te treffen voor de internetmodem, switch en eventueel glasvezelmodem. En als u het helemaal goed wilt doen dan adviseren wij om een GPRS back-up te installeren.

Het alarmsysteem via een app

Het alarmsysteem wordt verbonden met het internet waardoor het mogelijk is om gebruik te maken van een app op de smartphone. Hierdoor is het mogelijk om het alarmsysteem vanaf afstand te bedienen, meldingen te ontvangen en een logboek in te zien. Daarnaast kan Alarm Wesa vanaf afstand storingen oplossen en instellingen aanpassen.

Het advies van Alarm Wesa

Met een internet alarmsysteem bent u klaar voor de toekomst en heeft u vele extra’s zoals een app voor op de telefoon. Mocht u hiervoor een offerte willen ontvangen dan kunt u een e-mail sturen met uw NAW gegevens naar mike@alarmwesa.nl