Toegangscontrole

Toegangscontrole systeem: heeft u de controle?

Toegangscontrole is het gecontroleerd en geautoriseerd toegang verlenen aan gebruikers van een gebouw, instelling en een woning. Met een toegangscontrole systeem krijgt u nauwkeurig inzicht wie, waar en wanneer naar binnen is geweest en wie toegang heeft. Dit verhoogt de mate van controle.

Het systeem beveiligd u een deur met een (mechanisch) slot of sluitplaat. Dit slot is aangesloten op een toegangscontrolesysteem waarmee u het slot opent. Dit systeem registreert alle in- en uitgaande personen. Zo heeft u controle over de ruimte en kunt u alles nakijken wat er is gebeurt en wie toegang tot het gebouw of ruimte krijgt.

Het is mogelijk om het toegangscontrolesysteem te koppelen aan een alarm- en camerasysteem. Bij deze combinatie heeft elke persoon zijn eigen persoonsgebonden sleutel en wordt een code overbodig. Een bijkomend voordeel hiervan is dat u inzicht heeft in welke personen het alarm in- en uitschakelen.

toegangscontrole systeem bij Alarm Wesa Enschede en voor de beste beveiligingscamera

Aandachtspunten voor bedrijven

Wij krijgen vaker de vraag wat het verschil is tussen toegangscontrole en toegangsverlening. Wat goed begrepen moet worden is dat bij toegangscontrole toegangsrechten worden gekoppeld aan een mate van bevoegdheid. Dit kunnen wij per functie instellen. Een directeur kan toegang krijgen tot alle ruimtes, terwijl een boekhouder dat niet kan.

Bij toegangsverlening heeft iedereen in de basis toegang tot alle ruimtes, tenzij anders anders bepaald. Dit wordt vooral gebruiker als grote groepen mensen toegang moeten hebben tot alle ruimtes binnen een gebouw. Bij Alarm Wesa denken we uiteraard goed met u mee welke optie het meest voor de hand liggend is in uw situatie.

Zo min mogelijk fouten

Het waarborgen van de toegangscontrole is binnen uw organisatie natuurlijk belangrijk. Daarom vinden we het belangrijk dat u stilstaat bij vragen zoals ‘wie doet het beheer?’ ‘waar wordt de software op geïnstalleerd?’en ‘op welk netwerk zal het draaien?’. Het is wel zo prettig dat dit soort informatie wordt vastgelegd zodat iedereen weet hoe het zit. Ook adviseren wij om medewerkers de juiste middelen en training te geven om te leren omgaan met de nieuwe systemen.

Wij denken mee in automatisering

Tot slot kunnen de experts van Alarm Wesa met u meedenken in een stukje automatisering. Om fouten te voorkomen kunnen we o.a. een synchronisatie opzetten zodat bij iedere nieuwe medewerkers deze automatisch toegevoegd wordt met basisrechten die we kunnen koppelen aan een tag of druppel. Ons advies is om vanaf het begin te werken met een duidelijk rechtenstructuur zoals type medewerker en functie. Zo kunt u eenvoudig een rechtenprofiel toekennen op basis van de functie, maar ook eenvoudig in één keer dit profiel wijzigen voor alle medewerkers met dezelfde functie.

  • Controle: u weet precies wie waar wanneer is geweest
  • Gebruiksvriendelijk: alles inzichtelijk via de pc en app
  • Tijdsregistratie medewerkers mogelijk
  • Real time informatie beschikbaar
  • Cloud verbinding: altijd toegang en altijd een back-up in de cloud
  • Bij sleutelverlies hoeven er geen sloten worden vervangen

Meer informatie voor een toegangscontrole?

toegangscontrole